ندارد
58 دقیقه
ندارد
عمومی
امروزه سرعت تغییرات در جامعه و به تبع آن محیط شرکتها و بازارهای رقابتی به قدری زیاد است که حتی یک اشتباه کوچک میتواند منجر به زیانهای بزرگ شود. به همین دلیل مدیران بازاریابی برای به حداقل رساندن ریسکها و اتخاذ تصمیمات صحیح به اطلاعات جامع و کافی از بازار نیاز دارند. بطور خلاصه و به زبا ساده باید گفت، تحقیقات بازاریابی فرایندی است که سازمان را به بازار هدف از طریق جمعآوری اطلاعات مرتبط میکند. اطلاعات حاصله از تحقیقات بازار در کنار تجربه و دانش مدیران راهبردی، راهنمای آنها در انتخاب تصمیمهای درست به شمار می آید. و در این دوره بنا داریم که به تعریفی ساده و پایه پرداخته و کاربردهای آن می پردازیم. از کاربردهای علم تحقیفات بازاریابی مدیران بازاریابی در کلیه مراحل فعالیتهای خود به اطلاعات دقیق و کاربردی احتیاج دارند. آنها هنگام تعیین مقدار فروش، درصد سوددهی محصول، ارزیابی نتایج فروش و عرضه محصول جدید از تحقیقات بازاریابی استفاده میکنند.
بخش مهمی از فعالیتهای مدیر بازاریابی این است که بتواند تاثیر برنامههای انجام شده را از طریق تعیین درصد افرادی که تبلیغات او را دیدهاند یا تعداد افرادی که محصولات شرکت را خریداری کردهاند و یا اشخاصی که بیش از یک بار خرید داشتهاند را ارزیابی کند. یکی از موارد کاربرد تحقیقات بازاریابی زیر نظر گرفتن فعالیتهای رقباست. یک مدیر بازاریابی باید بداند که مصرفکنندگان محصول یا خدمت رقیب در مورد آنها چه نظری دارند و یا نتایج فعالیتهای تبلیغاتی و بازاریابی آنها به چه صورت بوده است.
ندارد
کلیه واحدهای صنفی